ابن محمد. از محدثین کثیرالروایه است. وی مردی فاضل و ثقه بود. از اوست: کتاب ’مصباح الانوار فی مناقب امام الابرار’ که در آن از شاذان بن جبرئیل القمی روایت کرده است. (روضات الجنات ص 767). در تاریخ اسلام، عنوان محدث جایگاهی رفیع دارد. محدثان کسانی بودند که با تکیه بر حافظه قوی، دقت علمی و تقوای فردی، روایات پیامبر اسلام را از طریق زنجیره ای از راویان نقل می کردند. آنان نه تنها روایت گر، بلکه نقاد حدیث نیز بودند و با طبقه بندی راویان، به اعتبارسنجی احادیث کمک شایانی کردند. آثار بزرگ حدیثی نتیجه تلاش محدثان است.
ابن محمد. از محدثین کثیرالروایه است. وی مردی فاضل و ثقه بود. از اوست: کتاب ’مصباح الانوار فی مناقب امام الابرار’ که در آن از شاذان بن جبرئیل القمی روایت کرده است. (روضات الجنات ص 767). در تاریخ اسلام، عنوان محدث جایگاهی رفیع دارد. محدثان کسانی بودند که با تکیه بر حافظه قوی، دقت علمی و تقوای فردی، روایات پیامبر اسلام را از طریق زنجیره ای از راویان نقل می کردند. آنان نه تنها روایت گر، بلکه نقاد حدیث نیز بودند و با طبقه بندی راویان، به اعتبارسنجی احادیث کمک شایانی کردند. آثار بزرگ حدیثی نتیجه تلاش محدثان است.
ابن محمد بن صباح. از استادان نحو و ادب عرب بود. از سهل بن عثمان و عبدالله بن عمران و جز ایشان روایت کند. در سال 86 یا 87 هجری قمری وفات یافت. ابونعیم گوید: از محمد بن حیان شنیدم که میگفت من مجلس او را دیدم و از او درس شنیدم. (ذکر اخبار اصبهان چ لیدن ج 2 ص 160)
ابن محمد بن صباح. از استادان نحو و ادب عرب بود. از سهل بن عثمان و عبدالله بن عمران و جز ایشان روایت کند. در سال 86 یا 87 هجری قمری وفات یافت. ابونعیم گوید: از محمد بن حیان شنیدم که میگفت من مجلس او را دیدم و از او درس شنیدم. (ذکر اخبار اصبهان چ لیدن ج 2 ص 160)
ابن محمد بن فاخربن محمد اصفهانی. از علماء. وی در سلسلۀ سند حدیثی است که از رسول خدا روایت شده و درباره قدمت کلام خدا است. (ذکر اخبار اصبهان چ لیدن ج 2 ص 161)
ابن محمد بن فاخربن محمد اصفهانی. از علماء. وی در سلسلۀ سند حدیثی است که از رسول خدا روایت شده و درباره قدمت کلام خدا است. (ذکر اخبار اصبهان چ لیدن ج 2 ص 161)